Vrátenie tovaru
1) Dbajte na skutočnosť, že tovar je potrebné vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
2) Dôkladne vyplňte Formulár odstúpenia od zmluvy. Stiahnete TU.
3) Tovar, vyplnený formulár a doklad o kúpe reklamovaného tovaru (faktúru) pošlite na adresu : Sportcentrum, Hlavná 20, 986 01 Fiľakovo.
(Odporúčame Vám zásielku poistiť a poslať doporučene. Nie na dobierku! Zásielka poslaná na dobierku nebude prevzatá.)
Právo na odstúpenie
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a vrátiť objednaný tovar bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia objednaného tovaru. V prípade uplatnenia práva na odstúpenie znáša náklady na vrátenie tovaru Spotrebiteľ.
Odstúpenie od zmluvy môže Spotrebiteľ uplatniť u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvalom nosiči s označením všetkých údajov slúžiacich k identifikácii tovaru, Spotrebiteľa a Predávajúceho. Spotrebiteľ je oprávnený použiť formulár. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, t.j. pred prevzatím tovaru.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe ním poverenej. Tovar je Spotrebiteľ povinný vrátiť úplný, nepoškodený, nepoužívaný, spolu s príslušenstvom, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia sa späť Spotrebiteľovi.
Tovar je Spotrebiteľ povinný vrátiť v stave a hodnote, v akom tovar prevzal a v primeranom balení tak, aby zásielka spĺňala prepravné podmienky zvoleného poskytovateľa prepravy a aby nedošlo k mechanickému poškodeniu tovaru počas prepravy. Predávajúci nenesie zodpovednosť za poškodenie tovaru počas prepravy. V takom prípade uplatňuje Spotrebiteľ náhradu škody za poškodenie tovaru u zvoleného poskytovateľa prepravy v zmysle platných reklamačných podmienok tohto prepravcu (odporúčame tovar poistiť).
Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy, v prípade tovaru zhotoveného podľa jeho osobitných požiadaviek, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre konkrétneho Spotrebiteľa.
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy. Predávajúci však nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.
Predávajúci je povinný vrátiť platby Spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom ak sa na tom Spotrebiteľ s Predávajúcim dohodli a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Úhrada platby za produkt pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je táto úhrada súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa takto až výsledná úhrada. Táto úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ musí mať možnosť po doručení tovaru odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od Spotrebiteľa sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou, napríklad zakúpené oblečenie by mal Spotrebiteľ len vyskúšať, ale nemal by ho nosiť, čo prezumuje povinnosť vrátiť tento tovar s pôvodnými visačkami či inými ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami.
Ak predávajúci zistí, že tovar, ktorý mu vrátil spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy, je poškodený zavinením spotrebiteľa, môže sa domáhať zodpovednosti za vzniknutú škodu.
7) Reklamačný poriadok
Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že tovar sa má používať na účel, na ktorý bol určený a ktorému slúži.
Pri uplatňovaní reklamácie je potrebné vyplniť reklamačný formulár uviesť údaje Kupujúceho, popis vady, doručiť Predávajúcemu kópiu dokladu o kúpe alebo iný doklad preukazujúci kúpu výrobku spolu s reklamovaným tovarom vrátane kompletného príslušenstva na adresu Predávajúceho. Odporúčame viditeľne označiť predmetnú zásielku textom „REKLAMÁCIA“. Tovar je možné reklamovať aj bez originálneho obalu. Podmienkou na začatie reklamačného konania je doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu.
Kupujúci si môže právo na záručnú opravu uplatniť poštou na adrese: Hlavná 20, 986 01 Fiľakovo alebo prostredníctvom e-mailu: sportcentrumeshop@gmail.com
Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie, pokiaľ je reklamovaný tovar alebo jeho príslušenstvo znečistené alebo nespĺňa základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru do reklamačného procesu.
Predávajúci odporúča uplatnenie reklamácie zo strany Kupujúceho čo najskôr po jej zistení. Na neskôr zistené vady Predávajúci nemusí prihliadať. Predávajúci tiež odporúča nepoužívať tovar po zistení vady.
Zodpovednosť za vady
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytujú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
Záručná doba pre fyzické osoby je 24 mesiacov. Pri použitých veciach je záručná doba pre fyzické osoby 12 mesiacov.
Záruka za akosť pre právnické osoby je v trvaní 12 mesiacov. Pri použitých veciach je záruka za akosť pre právnické osoby 6 mesiacov.
Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci si môže uplatniť reklamáciu u Predávajúceho najneskôr v posledný deň záručnej doby. V posledný deň tejto doby musí byť reklamácia Predávajúcemu aj doručená. Práva zo zodpovednosti za vady veci zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
Na darčeky a výhry, ktoré Kupujúci dostane zadarmo, sa záruka nevzťahuje.
Záruka sa tiež nevzťahuje na vady vzniknuté nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu vyššej moci, živelnej udalosti a pod. ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté. Ďalej sa záruka nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou. Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
- mechanickým poškodením tovaru,
- používaním tovaru v neodpovedajúcich podmienkach,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými princípmi,
- vykonaním nekvalifikovaných zásahov či zmenou parametrov.
Práva spotrebiteľa
Predávajúci týmto poučuje Kupujúceho o jeho nasledovných právach:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Reklamačný proces
Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z vyššie uvedených práv Kupujúci uplatňuje, je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Uvedené lehoty sa nevzťahujú na podnikateľov a vybavenie ich reklamácie závisí od dohody s predávajúcim.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; ktorého náklady znáša Predávajúci. Predávajúci poskytne Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a táto bola zamietnutá, Predávajúci je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný určenej osobe, náklady odborného posúdenia znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak sa odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže Spotrebiteľ reklamáciu uplatniť znova. Predávajúci je povinný v lehote 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie uhradiť Spotrebiteľovi vzniknuté náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Spotrebiteľovi ihneď potvrdenie, ak to nie je možné, tak bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. V tomto potvrdení by mal byť okrem kontaktných údajov Predávajúceho a Spotrebiteľa uvedený popis vady a či Spotrebiteľ požaduje opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy alebo zľavu z kúpnej ceny, v závislosti od charakteru vady, ako aj dátumu uplatnenia reklamácie.
Vybavenie reklamácie
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania a to:
- odovzdaním opraveného výrobku,
- výmenou výrobku,
- vrátením kúpnej ceny výrobku,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
- písomná výzva na prevzatie plnenia
- jej odôvodnené zamietnutie
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať Spotrebiteľovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
Ak si Kupujúci neprevezme tovar na základe doručenej výzvy na plnenie do 30 kalendárnych dní odo dňa poskytnutia informácie o ukončení reklamácie, napriek tomu, že informácia o ukončení vybavenia reklamácie mu bola riadne doručená a Kupujúci si vzhľadom na okolnosti tovar mohol prevziať, Predávajúci si vyhradzuje právo účtovať Kupujúcemu za dané obdobie skladné 1,00 EUR/deň/ks.
Predávajúci nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, opotrebovaním, užívaním neprimeraným spôsobom alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou.
Všetky informácie týkajúce sa vrátenia tovaru nájdete vo VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENKACH, ods.6 Právo na odstúpenie. Pre bezproblémové vybavenie Vašej požiadavky Vám odporúčame preštudovať tento odsek týkajúci sa Odstúpenia od zmluvy, pretože nedodržanie stanovených podmienok Odstúpenia od zmluvy môže byť dôvodom pre zamietnutie Vašej požiadavky.